If you have problem with self-closing windows 10 metro applications, just open cmd.exe as administrator and enter two following commands:

PowerShell -ExecutionPolicy Unrestricted

and then

Get-AppXPackage | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

After few minutes, yor applications will be restored. Then, if you need localization (like me, I'm russian), just open recovered Windows 10 Store application, click you account image, choose "downloads and updates", click "search updates" (or something like this) and just download updates of your applications. It will restore your locale.

Symptomps of this problem is message like this in error logs:

Контейнер ошибки , тип 0
Имя события: MoAppCrash
Отклик: Нет данных
Идентификатор CAB: 0

Сигнатура проблемы:
P1: Microsoft.WindowsAlarms_10.1512.58020.0_x64__8wekyb3d8bbwe
P2: praid:App
P3: 10.1512.58020.0
P4: 567b877e
P5: KERNELBASE.dll
P6: 10.0.10586.103
P7: 56a8489c
P8: 00000004
P9: 0000000000071f08
P10:

Вложенные файлы:

Эти файлы можно найти здесь:
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportQueue\AppCrash_Microsoft.Window_88bdba7d19cff0c29b3d79a2bb626adf5fd03ca_2b01c4f9_154e6711

Символ анализа:
Повторный поиск решения: 0
Идентификатор отчета: 971cd410-c120-4bd2-b10f-a235327c641f
Состояние отчета: 96
Хэшированный контейнер:


Контейнер ошибки , тип 0
Имя события: MoAppCrash
Отклик: Нет данных
Идентификатор CAB: 0

Сигнатура проблемы:
P1: Microsoft.WindowsStore_2016.27.2.0_x64__8wekyb3d8bbwe
P2: praid:App
P3: 2016.27.2.0
P4: 56b24f75
P5: KERNELBASE.dll
P6: 10.0.10586.103
P7: 56a8489c
P8: 00000004
P9: 0000000000071f08
P10:

Вложенные файлы:

Эти файлы можно найти здесь:
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportQueue\AppCrash_Microsoft.Window_84c148a693d4a67e285eb85e5a4515fc3439b0_1c5704d4_0cc667bd

Символ анализа:
Повторный поиск решения: 0
Идентификатор отчета: 2cccec1e-bd3f-4bfc-83c7-a41f15462f16
Состояние отчета: 524384
Хэшированный контейнер: